سید ابوطالب مظفری: عملکرد دولت در حوزه مهاجران نقطه درخشان کارنامه آقای رئیسی بود ملا برادر و امیرخان متقی برای حضور در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور به تهران می‌آیند بمان برادر من، وقت، وقت رفتن نیست | سروده شاعر افغانستانی در سوگ سید ابراهیم رئیسی حامد کرزی: امیدوارم ایران با صبر از این مرحله دشوار عبور نماید وزیر خارجه طالبان پیام تسلیت ملت افغانستان را به کاظمی قمی ابلاغ کرد افغانستان، غم‌شریک مردم ایران کنسولگری افغانستان در مشهد: ما و مهاجران افغانستانی دعاگوی دولتمردان ایران هستیم طالبان: با بیم و امید سرنوشت هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم سازمان ملل: تغییرات اقلیمی اثرات ویرانگری بر مردم افغانستان دارند هشدار در رابطه با خطر وقوع سیل در ۱۲ ولایت افغانستان (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند
سرخط خبرها

نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان: خدمات ایران به پناهندگان و مهاجران استثنایی است

  • کد خبر: ۱۹۲۳۸۳
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان: خدمات ایران به پناهندگان و مهاجران استثنایی است
رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران گفت: متعهد هستیم خدمات و مدلی که جمهوری اسلامی به مهاجران و پناهندگان ارائه می‌کند را به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، یومیکو تاکاشیما ۱۱ مهرماه در سفر به شهرستان تایباد اظهار کرد: جمهوری اسلامی یکی از سخاوتمندترین کشور‌ها در ارائه خدمات به جامعه پناهندگان و مهاجران است.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی، تحصیلی و... که توسط مسئولان نظام اسلامی به مهاجران و پناهندگان ارائه می‌شود درجای دیگری مشابه آن را ندیدم.

او در همین خصوص افزود: کمتر از یک ماه دیگر گردهمایی سازمان‌های بین‌الملل در ژنو تشکیل می‌شود و من این مدل خدمات را به سازمان‌های جهانی ارائه خواهم نمود، البته در این رابطه حمایت ایران را لازم داریم که ارائه خدمات با استناد مثبت و واقعی باشد.

تاکاشیما اضافه کرد: خدمات ایران به پناهندگان و مهاجران استثنایی است و ارائه آن به جامعه جهانی از وظایف اصلی دفاتر نمایندگی است که درست مطرح شود و در این رابطه به حمایت ایران نیاز داریم.

وی افزود: برای جذب بودجه و نیاز‌های پناهندگان و مهاجران همکاری نزدیک با مسئولان جمهوری اسلامی داریم و این همکاری بر مبنای شراکت و شفافیت بنا شده است.

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران خاطرنشان کرد: با توجه با شرایط جهانی تمام سازمان‌های بین‌المللی و آژانس‌ها، اعتبارات و کمک‌های خود را به این امور کاهش دادند و برای جذب بیشتر حمایت‌ها و کمک‌ها نیاز به مذاکرات است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط حاضر دنیا بودجه در ابتدای سال تخصیص می‌یابد و اکنون نمی‌توانیم تغییراتی در اعتبارات دفتر نمایندگی ایجاد کنیم، گفت: مذاکرات با بانک جهانی انجام گرفته تا در حوزه زیرساخت به کشور میزبان بودجه اختصاص پیدا کند، همچنین برای جذب کمک‌ها با شرکت‌های فعال جهانی مذاکراتی صورت گرفته است.

تاکاشیما ادامه داد: ارائه بسته‌های جمعیتی و چشم‌اندازی که جمهوری اسلامی ایران برای خدمت‌رسانی به پناهندگان و مهاجران دارد برای دفتر نمایندگی در ایران مهم است.

وی اظهار کرد: مطمئن هستم بار زیادی بر روی دوش دولت جمهوری اسلامی قرار دارد و نیاز به همکاری و حمایت سازمان‌های بین‌المللی برای ارائه خدمات بیشتر به مهاجران و پناهندگان در ایران داریم.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: درخواست داریم ایران همین رویه و نحوه خدمات‌رسانی به مهاجران و پناهندگان را ادامه دهند، خوشبختانه سطح همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجریا خارجی با دفتر نمایندگی بسیار عالی و صمیمانه است.

بازدید از کلینیک بهداشتی و درمانی اتباع و مهاجران خارجی، مرکز آموزش‌های پیش‌آگاهی از خطرات مین و نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان از برنامه‌های سفر نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران در سفر به شهرستان تایباد و مرز دوغارون بود.

شهرستان ۱۴۵ هزارنفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->